Historia
Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi została otwarta 7 marca 1961 r. z inicjatywy Społecznego Komitetu Budowy Szkoły. Naukę w nowej szkole rozpoczęto 20 marca tego samego roku. Z dniem 1 IX 2002 powołano Publiczne Gimnazjum. Od 1 IX 1993r. zgodnie z decyzją władz Gminy Michałowice połączono szkołę i przedszkole w Nowej Wsi w Zespół Szkolno-Przedszkolny.
Przedszkole
- nowe metody pedagogiczne
- bezpieczeństwo wychowanków
- psycholog i pedagog
- neurologopeda
- nauczyciel terapii pedagogicznej
Szkoła Podstawowa
- język angielski od klasy 0
- opieka logopedyczna
- świetlica, biblioteka
- wszechstronny rozwój ucznia
- języki obce: język angielski, francuski, niemiecki
- wykwalifikowana kadra pedagogiczna
- pedagog, psycholog
Zespół Szkolno-Przedszkolny im. M. Kopernika w Nowej Wsi to placówka samorządowa w skład której wchodzą Gminne Przedszkole oraz Szkoła Podstawowa. Ich naczelnym celem jest dążenie do wszechstronnego rozwoju ucznia.
W swojej pracy wiele miejsca i wysiłku poświęcamy na wychowanie młodego pokolenia, na kształtowanie postawy tolerancji, umiejętności bycia twórczym, dawania sobie rady w trudnych sytuacjach, współdecydowania oraz zapewnienia sobie i innym poczucia bezpieczeństwa.
Rozbudowa placówki
7 października 2012 roku została otwarta nowa część budynku Zespołu Szkół. Wybudowano dwukondygnacyjne skrzydło które połączona z istniejącym budynkiem. Nowa część jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Dzięki rozbudowie przybyły nowe sale lekcyjne oraz szatnie, sanitariaty, korytarze oraz część rekreacyjna.
Ideał absolwenta Zespołu Szkolno-Przedszkolnego
Absolwent szkoły charakteryzuje się w szczególności siedmioma cechami i umiejętnościami:
- Absolwent szkoły jest tolerancyjny.
- Jest człowiekiem twórczym.
- Daje sobie radę w trudnych sytuacjach.
- Posiada umiejętność współdecydowania i odnajdywania swojego miejsca w grupie.
- Dba o swoje zdrowie i bezpieczeństwo.
- Wykorzystuje w praktyce zdobytą wiedzę i umiejętności.
- Prezentuje postawę patriotyczną i proeuropejską.
W pracy z najmłodszymi wykorzystujemy między innymi metody:
- pedagogika zabawy
- metoda Veroniki Sherborne
- naturalna nauka języka
- metoda "Dobrego Startu"
- metoda K. Orffa i R. Labona
- metoda E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
- metoda glottodydaktyczna
W ciągu roku szkolnego odbywa się wiele wycieczek, imprez dla dzieci, przedstawień teatralnych i koncertów.
Ogólne cele i zadania:
- realizacja prawa każdego dziecka do kształcenia, wychowania i opieki odpowiednich do wieku rozwojowego
- wspomaganie wychowawczej roli rodziny
- dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości psychofizycznych uczniów, umożliwienie korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej i udziału w różnych formach zajęć pozalekcyjnych
- opieka nad uczniami z niepełnosprawnościami poprzez umożliwienie realizowania zindywidualizowanego procesu kształcenia
- opieka nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez umożliwienie realizowania indywidualnych programów nauczania
- trzymywanie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki
- upowszechnianie wśród uczniów wiedzy o zasadach zrównoważonego rozwoju, oraz kształtowanie postaw sprzyjających jego wdrażaniu
- opieka nad uczniami pozostającymi w trudnej sytuacji materialnej i życiowej
- kształtowanie u uczniów postaw przedsiębiorczości sprzyjających aktywnemu uczestnictwu w życiu gospodarczym
- przygotowanie uczniów do wyboru dalszego kierunku kształcenia
- stwarzanie warunków do rozwoju zainteresowań i uzdolnień uczniów przez organizowanie zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych oraz kształtowanie aktywności społecznej i umiejętności spędzania wolnego czasu
- upowszechnienie wśród młodzieży wiedzy o bezpieczeństwie oraz kształtowanie właściwych postaw wobec zagrożeń
Nauczyciele Zespołu Szkolno-Przedszkolnego systematycznie podnoszą swoje kwalifikacje na studiach podyplomowych, kursach kwalifikacyjnych i doskonalących.
Serdecznie zapraszamy!